Bezoek!

13 november 2010 - Londen, Verenigd Koninkrijk

Vorig weekend was Rik hier een weekendje. Het was heel fijn om hem weer in het echt te zien en we hebben ook echt een hoop gedaan!

Guy Fawkes Day

Waarschijnlijk kennen een hoop mensen wel de zin: 'remember, remember, de fifth of november'. (Met dank aan Pim weet ik waarvan ik hem ken: V for Vendetta. :P) Het was afgelopen vrijdag 5 november. Een hoop jaar geleden probeerde Guy Fawkes een aanslag te plegen op het house of parliament. Dit werd op tijd ontdekt en dat wordt nog altijd gevierd met veel vuurwerk.

Remember, remember the Fifth of November,
the Gunpowder Treason and Plot,

I see no reason why Gunpowder Treason should ever be forgot.
Guy Fawkes, t’was his intent to blow up King and Parliament.

Three score barrels were laid below to prove old England’s overthrow;
By God’s mercy he was catch’d with a dark lantern and lighted match.

Holloa boys, holloa boys, let the bells ring.
Holloa boys, holloa boys, God save the King!

Hip hip hoorah!

House of parliament

Met Rik heb ik een rondleiding gedaan door het house of parliament, waar dus de politiek vergadert. Het was een erg leuke rondleiding en we hebben ook meteen wat meer gehoord over Guy Fawkes day. Helaas mochten we geen foto's maken, maar we hebben natuurlijk wel een hoop foto's van de buitenkant gemaakt:

7. House of parliament met Rik

St Pauls cathedral

Dit is de meest bekende kerk in Londen. Erg mooi om te zien! Wat ook leuk is, is dat ze hier ook wat meer met moderne kunst proberen te doen. Dat is wel raar om te zien in een kerk zeg! Helaas mochten we geen foto's maken...

Na het bekijken van de binnenkant, hebben we ook de toren nog beklommen. Het was een flinke klim, naar de top zo'n 500 treden, maar dan heb je ook wel echt een mooi uitzicht:

7. Uitzicht vanuit St Pauls

London Eye

De London eye, het super grote reuzenrad, is erg bekend, dus dat moest natuurlijk ook uitgetest worden. We zaten erin toen het al donker was, een heel ander uitzicht dan vanuit St Pauls dus. Heel mooi en omdat er 's avonds overal vuurwerk was, gaf dat nog een extra leuk uitzicht!

The tower of London

The tower is geen toren, maar een gevangenis / burcht / paleis / ... Eigenlijk is het dus van alles geweest. Het is in ieder geval veilig tegen alle enge tegenstanders op paarden en met zwaarden. Binnen kregen we eerst een korte rondleiding van een man in oude kleding. Hij kon echt gaaf vertellen over een paar bijzondere / rare momenten in the tower.

Vuurwerk

Ter gelegenheid van Guy Fawkes day was er eigenlijk het hele weekend vuurwerk. We gingen naar Victoria Park, ik weet niet hoe veel mensen daar waren, maar het waren er in ieder geval heeeel veeeeel. En het was ook echt heel gaaf, met muziek en licht effecten werd het nog gaver gemaakt. De show duurde een half uur, dus we hebben echt lekker kunnen genieten. Natuurlijk hebben we geprobeerd foto's te maken, maar helaas is dat nogal lastig van vuurwerk...

Ministry of sound

Verder nog iets heel anders: twee weken geleden waren we met z'n allen naar de ministry of sound een grote bekende club. Het was echt leuk om een keer in zo'n grote club te zijn, eigenlijk ben ik nooit in zo'n groot dans-gebeuren geweest. Het was niet echt mijn muziek, maar wel een leuke gezellige avond.

ps. foto's komen nog, die site wil even niet uploaden...