Het studiejaar is begonnen!

5 oktober 2010 - Londen, Verenigd Koninkrijk

De vakantie was voor mij dit jaar toch wel wat te lang. 27 september was de eerste collegedag in Londen pas, dus ik had erg veel zin om weer te gaan beginnen! Mijn rooster ziet er goed uit: elke donderdag vrij!

Eerste week colleges

Het begon allemaal nogal makkelijk, de eerste colleges waren vaak herhalingscolleges. Het was wel fijn om te merken dat het met de voorkennis dus wel goed zat. Inmiddels hebben we wel al wat interessante stof gehad.

Ieder vak dat ik heb heeft tot nu toe gezegd: maak je maar niet druk, je hoeft niet veel te gaan berekenen. Wat ik eigenlijk wel jammer vind, ik had wel weer zin in sommetjes, tja, nerd, ik weet het. Maar we hebben wel een paar opgaven gehad nu en vanmiddag is er een 'lab' waarin we met een computerprogramma leren werken en we moeten gaan modelleren.

Ook gaan we voor een ander vak experimenten doen met een krachtenplatform. Als je hier bijvoorbeeld op loopt zie je waar het zwaartepunt ligt, hoe veel kracht je uitoefende op de grond en hoe lang je de kracht uitoefende. Ik ben benieuwd wat we er precies mee moeten doen. Wel weet ik dat we hiervoor net als voor veel andere vakken een essay moeten schrijven, ben benieuwd, dat zijn we niet zo gewend in Nederland.

Greenwich en wandeling

Gelukkig is het in Engeland soms ook mooi weer! Samen met Paul (Duitser) en Jules (Ehv) ben ik vorige week van onze universiteit naar Regents park gewandeld langs een kanaal. Het was een flink aantal kilometers lopen, aangekomen in het Regents park waren we dan ook wel toe aan een bankje in de rozentuin. Erg mooi, echt super veel verschillende soorten rozen, we hebben de geuren vergeleken, wat een verschil!

4. kanaal4. rozentuin

Greenwich (spreek uit als grinnich, dan ben je een echte Engelsman) is natuurlijk heel bekend dus daar moest wel een uitstapje naar gepland worden! Samen met Tom (Ehv, bestuur) ben ik een dagje op pad geweest. Er stond een beeld op de 0-meridiaan (met een hele lange rij toeristen, waar wij niet in zijn gaan staan) en er was een museum over tijd en astronomie. Helaas was het weer niet heel denderend, zoals je kan zien in de foto...

4. greenwich 0-meridiaan4. regen

1. Vera:
    Ha Simoon,

Goed om weer wat van je te horen :) ik was al benieuwd wanneer je volgende bericht zou komen, leuk om te lezen!

Als je weinig hoeft te doen, heb je lekker veel tijd om Londen extra goed te keren kennen ;) en Nederland is natuurlijk ook regenachtig, dus je mist niets.

Wanneer komt Rik ook alweer langs? En je ouders?

Veel plezier nog!
    Veel liefs X
  2. Iris:
    Hi Simoon,

het zal vast niet lang duren voordat je blij bent dat het met de studiedrukte wel meevalt, zodat je lekker veel tijd hebt om van Londen te genieten! Hoe lang blijft Tom nog in Londen? Gezellig hoor. Succes met de eerste colleges!

Kus xx Iris
  3. Chantal:
    Hey siemie,
    Leuk je verhalen allemaal :) Goed dat je weer zin had om te gaan studeren, hier loop ik alweer over van het huiswerk! mis je je boyfriend al erg?
    Nou geniet er nog van meid!

Kus Chantal
  4. Hendrik en Annet:
    11 oktober 2010
    Heel fijn en leuk om te lezen dat het goed met je gaat. O en wat een leuk huisje heb je daar!!! Super! Fijn dat je daar ook lekker buiten kunt zijn in parken en een engels kanaal om te wandelen. Leuke foto's trouwens. Ik heb gisteren ook een flink eind gelopen, oftewel rennen noemen ze dat, haha, nml. de halve marathon in Eindhoven. Het was mooi weer en het was heel erg gezellig om mee te doen. Leuke bandjes, veel publiek. Ik zal je er snel over schrijven. Groetjes!!!
    xxx Annet
  5. Maartje:
    13 oktober 2010
    Klinkt goed Simoon!!! Leuk om ook wat foto's te zien! Ben je al gewend aan het Engelse ontbijt?? Ben alweer benieuwd naar je volgende berichtje!!
    Have fun
    Kus